Тематический дни в учреждении дошкольного образования

Праграма правядзення Тэматычнага дня, прымеркаванага да Дня Народнага Адзінства

16.09.2022

Мэта: фарміраванне ўстойлівага інтарэсу да гістарычных і культурных каштоўнасцей беларускага народу і другіх народаў суседніх краін. Выхаванне патрыятычных пачуццяў.

 

 Адукацыйная галіна "Выяўленчае мастацтва: Канструяванне"

Тэма: "Кветкі да Дня народнага адзінства"

Мэты: пазнаёміць дзяцей з гісторыяй свята,выхоўваць пачуццё патрыятызму і грамадзянскасці. Замацоўваць ўменне працаваць з паперай,ператвараць яе ў разнастайныя формы. Фарміраваць у дзяцей творчыя ўменні.

Адукацыйная галіна "Музычнае мастацтва"

Тэма:»Музычнае падарожжа па Беларусі"

Мэта: фарміраваць ўяўленне дзяцей аб беларускай музычнай культуры;

спрыяць азнаямленню дзяцей з рознымі гранямі нацыянальнай музычнай культуры;

 замацоўваць уяўленняў аб цеснай сувязі музыкі і жыцця;

 удасканальваць вакальна-харавыя навыкі;

 удасканальваць ўменне выразнага інструментальнага музыцыравання;

 развіваць асацыятыўна-вобразнае мысленне, ўяўленне і фантазіі;

 выхоўваць патрыятычныя пачуцці.

Дзіця і грамадства

Мэта: фарміраваць Асновы грамадзянскасці і патрыятызму праз азнаямленне з культурай народаў, якія пражываюць на тэрыторыі Беларусі.

Задачы:        

- - Замацаваць веды дзяцей аб сімвалах Беларусі.

- Фарміраваць Асновы грамадзянскасці і патрыятызму праз азнаямленне з культурай народаў, якія пражываюць на тэрыторыі Беларусі.

- Удасканальваць уменне рабіць элементарныя высновы .

- Развіваць лагічнае мысленне, кемлівасць,

развіваць у дзяцей веды пра народы, якія пражываюць у Беларусі;

- выхоўваць сяброўскія адносіны, павагу да культуры розных народнасцяў.

1 палова дня

Зносіны

 Гутарка "Беларусь — наша Радзіма"

Мэта: фарміраванне ўяўленняў дзяцей аб Радзіме. Выхаванне пачуцця любові і гонару за сваю вялікую і малую Радзіму. Навучыць дзяцей бачыць і адчуваць прыгажосць роднага краю; спрыяць фарміраванню разумення значэння выразаў: Радзіма, малая радзіма; спрыяць выхаванню пачуцця павагі, гонару, патрыятызму, фарміраванню грамадзянскай пазіцыі, любові да сваёй краіны і малой Радзімы, развіваць гаворку, жаданне больш даведацца аб сваім краі.

Мастацкая дзейнасць:

Чытанне твораў беларускіх пісьменнікаў

В. Вольскі “Подзвіг Мікалая Гастэлы”,

Разглядванне  тэматычных альбомаў Лэпбук

Мэта-стварэнне ўмоў для ўдасканалення і развіцця сістэмы грамадзянска-патрыятычнага выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту, фарміравання сацыяльна-актыўнай асобы грамадзяніна і патрыёта, якая валодае пачуццём нацыянальнага гонару, грамадзянскай годнасці, любові да Айчыны, свайго народу і гатоўнасцю да яго абароны.

Тэма: «Беларускi касцюм»

Праграмнызмест: пазнаёмiць дзяцей з нацыянальным беларускiм адзеннем, яго каляровым спалучэннем; праз гульнi развiваць цiкавасць да вуснай народнай творчасцi, праз дэкаратыўную дзейнасць дзiцячую творчасць i павагу да працы; замацаваць веды пра адлюстраванне беларускага ўзору, геаметрычныя формы, колер; навык малявання пэндзлiкам; выхоўвацьлюбоў да Радзiмы.

 

Гульнявая дзейнасць

Дыдактычная гульня «Беларуская цацка. Знайдзі палоўку»

Мэта: пазнаёміць дзяцей з беларускай цацкай; увесці ў актыўны слоўнік  беларускія словы; развіваць назіральнасць, памяць, уседлівасць.

Працоўная дзейнасць: выраб сувеніраў да Дня народнага адзінства.

"Прыродныя сімвалы Беларусі"

Мэта: фарміраванне ўяўленняў аб прыродных сімвалах Беларусі, развіццё памяці, маўлення, увагі, дробнай маторыкі рук.

Сюжэтна – ролевая гульня "Падарожжа па горадзе"

 

2-ая палова дня

 Гутарка разважанне

"Я - грамадзянін Рэспублікі Беларусь"

Мэты:

- разглядзець паняцці :Грамадзянства, патрыятызм; - выхоўваць пачуццё патрыятызму, адказнасці за свае ўчынкі;

- працягнуць развіваць ўменні весці гутарку, выказваць сваё меркаванне.

Самастойная мастацкая дзейнасць.

Маляванне: "Я адчыняю Беларусь!"

Мэта: сістэматызаваць уяўленні дзяцей аб Беларусі. Пашыраць актыўны слоўнік дзяцей па тэме. Фарміраваць цікавасць да таго, што адбываецца ў жыцці Радзімы, пачуццё павагі да яе народу, гонару за поспехі роднай краіны. Замацоўваць уяўленне аб элементах беларускага ўзору. Развіваць дробную маторыку рук. Выхоўваць патрыятызм, любоў і павага да Радзімы.

Фізкультурны вольны час "Мацней, вышэй, хутчэй"

Мэта-захаванне і ўмацаванне здароўя дзяцей падчас летняга адпачынку; фарміраванне асноў бяспекі ўласнай жыццядзейнасці; працягваць ахоўваць і ўмацоўваць здароўе дзяцей,

- загартоўваць дзіцячы арганізм,

- удасканальваць асноўныя рухі;

- замацоўваць набытыя навыкі пры выкананні асноўных рухаў;

- фарміраваць правільную выправу ва ўсіх відах дзейнасці;

- выхоўваць прыгажосць, выразнасць і грацыёзнасць рухаў, ўсвядомленае стаўленне да іх.

- спрыяць фарміраванню станоўчых эмоцый, актыўнасці ў самастойнай рухальнай дзейнасці;

   
   

 

свернуть

Праграма правядзення Тэматычнага дня, прымеркаванага да Дня Незалежнасці Рэспублікі Беларусь

01.07.2022

Мэта: фарміраванне ўстойлівага інтарэсу да гістарычных і культурных каштоўнасцей беларускага народу. Выхаванне патрыятычных пачуццяў.

 

Адукацыйная галіна “Мастацкая літаратура”

Тэма : Чытанне  верша Ніла. Гілевіча"Я - беларус"

Мэта: удакладніць веды дзяцей аб падзеях Радзімы; развіваць уменне адказваць на пытанні поўным сказам, граматычна і правільна будаваць саё выказванне; выхоўваць павагу да Радзімы.

.

Адукацыйная галіна "Музычнае мастацтва"

Тэма:»Музычнае падарожжа па Беларусі"

Мэта: фарміраваць ўяўленне дзяцей аб беларускай музычнай культуры;

спрыяць азнаямленню дзяцей з рознымі гранямі нацыянальнай музычнай культуры;

 замацоўваць уяўленняў аб цеснай сувязі музыкі і жыцця;

 удасканальваць вакальна-харавыя навыкі;

 удасканальваць ўменне выразнага інструментальнага музыцыравання;

 развіваць асацыятыўна-вобразнае мысленне, ўяўленне і фантазіі;

 выхаоўваць патрыятычныя пачуцця.

1 палова дня

Зносіны

 Гутарка "Беларусь — наша Радзіма"

Мэта: фарміраванне ўяўленняў дзяцей аб Радзіме. Выхаванне пачуцця любові і гонару за сваю вялікую і малую Радзіму.
Навучыць дзяцей бачыць і адчуваць прыгажосць роднага краю; спрыяць фарміраванню разумення значэння выразаў: Радзіма, малая радзіма; спрыяць выхаванню пачуцця павагі, гонару, патрыятызму, фарміраванню грамадзянскай пазіцыі, любові да сваёй краіны і малой Радзімы, развіваць гаворку, жаданне больш даведацца аб сваім краі.

Мастацкая дзейнасць:

Чытанне твораў беларускіх пісьменнікаў

В. Вольскі “Подзвіг Мікалая Гастэлы”,

Разглядванне  тэматычных альбомаў

Мэта-стварэнне ўмоў для ўдасканалення і развіцця сістэмы грамадзянска-патрыятычнага выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту, фарміравання сацыяльна-актыўнай асобы грамадзяніна і патрыёта, якая валодае пачуццём нацыянальнага гонару, грамадзянскай годнасці, любові да Айчыны, свайго народу і гатоўнасцю да яго абароны.

Тэма: «Беларускi касцюм»

Праграмнызмест: пазнаёмiць дзяцей з нацыянальным беларускiм адзеннем, яго каляровым спалучэннем; праз гульнi развiваць цiкавасць да вуснай народнай творчасцi, праз дэкаратыўную дзейнасць дзiцячую творчасць i павагу да працы; замацаваць веды пра адлюстраванне беларускага ўзору, геаметрычныя формы, колер; навык малявання пэндзлiкам; выхоўвацьлюбоў да Радзiмы.

 

Гульнявая дзейнасць

Сімвалы маёй краіны", "Парачкі: гербы гарадоў Беларусі", "Суседзі Рэспублікі Беларусь"
Мэта: фарміраванне ўяўленняў у выхаванцаў аб сімвалах Беларусі, развіццё ўвагі, дробнай маторыкі.

 

Працоўная дзейнасць: выраб сувеніраў да Дня Незалежнасці Беларусі.

Сюжэтна – ролевая гульня "Падарожжа па горадзе"

 

2-ая палова дня

 Гутарка разважанне

"Я - грамадзянін Рэспублікі Беларусь"

Мэты:

- разглядзець паняцці :Грамадзянства, патрыятызм;
- выхоўваць пачуццё патрыятызму, адказнасці за свае ўчынкі;

- працягнуць развіваць ўменні весці гутарку, выказваць сваё меркаванне.

Самастойная мастацкая дзейнасць.

Маляванне: "Я адчыняю Беларусь!"

Мэта: сістэматызаваць уяўленні дзяцей аб Беларусі. Пашыраць актыўны слоўнік дзяцей па тэме. Фарміраваць цікавасць да таго, што адбываецца ў жыцці Радзімы, пачуццё павагі да яе народу, гонару за поспехі роднай краіны. Замацоўваць уяўленне аб элементах беларускага ўзору. Развіваць дробную маторыку рук. Выхоўваць патрыятызм, любоў і павага да Радзімы.

Фізкультурны вольны час "Мацней, вышэй, хутчэй"

Мэта-захаванне і ўмацаванне здароўя дзяцей падчас летняга адпачынку; фарміраванне асноў бяспекі ўласнай жыццядзейнасці;
працягваць ахоўваць і ўмацоўваць здароўе дзяцей,

- загартоўваць дзіцячы арганізм,

- удасканальваць асноўныя рухі;

- замацоўваць набытыя навыкі пры выкананні асноўных рухаў;

- фарміраваць правільную выправу ва ўсіх відах дзейнасці;

- выхоўваць прыгажосць, выразнасць і грацыёзнасць рухаў, ўсвядомленае стаўленне да іх.

- спрыяць фарміраванню станоўчых эмоцый, актыўнасці ў самастойнай рухальнай дзейнасці;

свернуть

Праграма правядзення тэматычнага дня, прымеркаванага да Дня Перамогі

Мэта: Пашырыць уяўленні пра дзяржаўнае свята Рэспублікі Беларусь – Дзень Перамогі; развіваць цікавасць да роднага краю, нацыянальнай культуры.

Спецыяльна – арганізаваная дзейнасць, рэгламентаваная тыпавым вучэбным планам дашкольнай адукацыі

Адукацыйная галіна

“Дзіця і грамадства

Тэма: “ 9 мая - Дзень Перамогі”

Праграмныя задачы:

Пашырыць уяўленні пра дзяржаўнае свята – Дзень Перамогі; фарміраваць уменне с павагай адносіца да подзвігу нашых салдат; развіваць цікавасць да гісторыіі роднага краю; выхоўваць пачуццё патрыятызму, павагі.

Адукацыйная галіна “Мастацкая літаратура”

Тэма : Чытанне апавядання С. Барудзін “Ішоў па вуліцы салдат”.

Мэта: удакладніць веды дзяцей аб падзеях Вялікай Айчыннай вайны; развіваць уменне адказваць на пытанні паўным сказам, граматычна і правільна будаваць саё выказванне; выхоўваць павагу да абаронцаў Радзімы.

.

1 палова дня

Зносіны

 Гутарка “Подзвіг Беларускага народа.”

Мэта: раказаць а подзвігу беларускага народа ў гады вайны, пазнаёміць з помнікамі беларускім воінам; развіваць пачуццё гонару за свой народ.

Мастацкая дзейнасць:

Чытанне твораў беларускіх пісьменнікаў

В. Вольскі “Подзвіг Мікалая Гастэлы”

М. Янчанка “Лётчыкі”

Разглядванне  тэматычных альбомаў “Хатынь”, “Брэсцкая крэпасць”, “Мемарыяльны комплекс Здзітаўская Абарона”

Мэта: паглыбіць веды аб падзеях вайны

Ускладанне кветак да помніка героям вайны.

Мэта: пашырыць веды дзяцей пра падзеі Вялікай Айчыннай Вайны, выхоўваць павагу за тых, хто адстаяў мір на ўсёй зямлі

Гульнявая дзейнасць

Моўныя гульні:

“Якім павінен быць салдат”

Дыдактычныя гульні:

“Разветчыкі”

“Атыбаты”

 “Помнікі Беларусі”

 Працоўная дзейнасць

Вырошчванне рассады кветак

Мэта: развіваць жаданне дзяцей самастойна вырошчваць кветкі для герояў вайны, аказваць ім павагу і пашану.

Сюжэтна – ролевая гульня “Аэрадром, Ваенны патруль”

Другая палова дня

Гутарка разважанне

“Для чаго патрэбна абараняць Айчыну”

Мэта:развіваць цікавасць да гісторыі краіны яе герояў; выхоўваць пачуццё гонару і павагі да ветэранаў.

Самастойная мастацкая дзейнасць.

 Маляванне крэйдай на асфальце “Салдат на пасту”.

Мэта: фарміраваць уменне перадаваць характэрныя асаблівасці касцюма і паставы салдата; развіваць творчыя навыкі дзяцей; выхоўваць цікавасць і павагу да арміі.

Фізкультурны вольны час “Дзень абаронца Айчыны”

Мэта: забяспечыць рэалізацыю рухальных уменняў у цікавай дзейнасці, падтрымліваць жаданне быць здаровым і дужым, ствараць станоўчы эмацыянальны настрой.

 

свернуть

Праграма правядзення тэматычнага дня, прымеркаванага да Дня Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь

Праграма правядзення тэматычнага дня, прымеркаванага да Дня

Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь

Мэта: выхоўваць павагу да сімволікі краіны, знаёміць з асноўнымі дзяржаўнымі сімваламі Беларусі (сцяг, герб, гімн); пашыраць веды дзяцей. Развіваць пачуццё гонару за сваю краіну, любоў да свайго народа. Выхоўваць павагу да сімвалаў краіны.

Спецыяльна – арганізаваная дзейнасць, рэгламентаваная тыпавым вучэбным планам дашкольнай адукацыі

 

Адукацыйная галіна

“Дзіця і грамадства”

Тэма: “Рэспубліка Беларусь. Сімвалы дзяржавы”.

Праграмныя задачы:  развіваць патрэбнасць у пазннані сацыяльнай рэчаіснасці, удакладняць і пашыраць уяўленне пра дзяржаву і дзяржаўные сімвалы. Удакладняць і замацоўваць уяўленні пра правілы паводзін падчас урачыстых падзей. Выхоўваць грамадска- патрыятычныя пачуцці да Радзімы.  

Адукацыйная галіна “Мастацкая літаратура”

Тэма:Чытанне верша  “Белая Русь” Д. Бічэль- Загнетава”.

Праграмныя задачы: Развіваць цікавасць да твора мастацкай літаратуры, уменне ўспрымаць яго змест, разумець прычынна выніковую сувязь.

Садзейнiчаць выхаванню любовi да Радзiмы, фармiраванню жадання вывучаць гiсторыю роднага краю.

Выхоўваць любоў да мастацкага слова.
1 палова дня

Зносіны

Ранішняя размова

 “Сімволіка Беларусі”

Мэта: фарміраваць у дзяцей уяўлене пра нацыянальные сімвалы, вучыць адрозніваць беларускія нацыянальные сімвалы ад сімвалаў іншых краін; пазнаёміць са значэннем кожнага з сімвалаў; выхоўваць павагу да сімвалаў краіны.

Пазнавальна – практычная дзейнасць

Разгляданне карты Беларусі

Мэта:узбагачаць уяўленне дзяцей аб геаграфічнай карце, аб межах нашай краіны, замацаваць веды аб тым, што Беларусь мае шэсць абласцей; спрыяць развіццю зрокавай памяці.

 

Мастацкая дзейнасць

Чытанне верша:

Н. Гальпяровіч “Сімвалы маёй краіны”.

Мэта: фарміраваць уменне бачыць і адчуваць прыгажосць роднага краю праз мастацкую літаратуру; развіваць цікавасць і павагу да роднай краіны; выхоўваць патрыятызм і гонар да Радзімы.

Канструяванне “Сцяг”

Мэта: спрыяць развіццю самастойнага лагічнага мыслення; удасканаліваць уменне карыстаца пэндзлікам; выхоўваць пашану і гонар за сцяг сваёй краіны.

Другая палова дня

Рухомыя гульні “Лянок”, “Міхасік”, “Пасадка бульбы”, “Проса”, і інш.

 

Зносіны. Гутарка

 “Дзяржаўные і прыродные сімвалы Беларусі”

Мэта: развіваць патрэбнасць у пазнанні сацыяльнай рэчаіснасці; замацоўваць уяўленні пра дзяржаўныя і прыродныя сімвалы Беларусі; развіваць пазнавальные матывы.

Гульнявая дзейнасць

Дыдактычныя гульні:

“Знайдзі свой герб”

“На што падобна Беларусь”

“Ці ведаем мы герб сваёй краіны”

“Беларускія узоры”

“Складзі свій флаг”

“Хто хутчэй назаве больш слоў аб сваёй Радзіме”

 

 

Самастойная мастацкая дзейнасць

Самастойная выяўленчая дзейнасць “Складзі арнамент”

Мэта: замацаваць веды дзяцей аб нацыянальнам арнаменце; развіваць слоўнік дзяцей; выхоўваць пашану да Радзімы.
   
свернуть