Тэма дня: «Дзень Перамогі»
Мэта фарміраванне ў выхаванцаў усвядомленага стаўлення да дзяржаўнага свята - Дзень Перамогі, як выніку гераічнага подзвігу народа ў Вялікай Айчыннай вайне, выхаванне патрыятычных пачуццяў.
Задачы:
фарміраваць уяўленні аб падзеях Вялікай Айчыннай вайны, аб Дні перамогі і значнасці гэтай падзеі для беларускага народа, аб подзвігу абаронцаў нашай Радзімы ў гады Вялікай Айчыннай вайны, іх мужнасці і гераізме;
выклікаць цікавасць і павагу да гістарычнага мінулага беларускага народа;
развіваць эмацыянальнае ўспрыманне твораў мастацкай літаратуры, музыкі на ваенную тэматыку, творчыя музычныя здольнасці, уменні выразнага выканання паэтычных твораў, песень, танцаў;
узбагачаць слоўнікавы запас;
выхоўваць маральныя якасці, пачуццё патрыятызму, гонару за сваю Радзіму, падзяку і павагу да ветэранаў, імкненне берагчы мір.
Раніца |
зносіны: - гутаркі-дыялог "Дзеці вайны", «Героі вайны» «Як пачыналася вайна»; «Хто такі герой?»; "Што за свята Дзень Перамогі?» Задача: пазнаёміць з гісторыяй свята Дзень Перамогі, з атрыбутамі свята, выхоўваць пачуццё гонару за подзвіг народа ў гады вайны. |
1 палова дня |
Дзіця і грамадства «Мы памятаем, мы ганарымся!» Задачы: фарміраваць першапачатковыя ўяўленні аб свяце «Дзень Перамогі», яго традыцыях і атрыбутах, развіваць гутарковую мову, увесці ў актыўных слоўнік дзяцей словы: «ветэран», «подзвіг», «мужнасць», парад, баявыя ўзнагароды, героі; выхоўваць пачуццё любові і павагі да Радзімы, арміі, пачуццё гонару і падзякі да ветэранаў - абаронцам Радзімы.
Адукацыйная галіна «Выяўленчае мастацтва: аплікацыя» «Салют у гонар свята Дзень Перамогі» Задачы: пашырыць ўяўленні аб традыцыях святкавання Дня Перамогі, замацаваць правілы карыстання клейстэрам, пэндзлем, развіваць дробную маторыку. Выхоўваць гонар за ветэранаў, якія перамаглі ворага, якія абаранілі мір на зямлі.
Чытанне верша Д.Бічэль - Загнетава «Радзіма». Мэта: далучэнне выхаванцаў да даступных ім творах літаратурнага мастацтва, фарміраванне ўмення ўспрымаць твор мастацкай літаратуры, замацаванне уяўленняў аб значэнні свята. Дыдактычныя гульні «Парад у Дзень Перамогі» Мэты: 1) замацаванне ведаў аб ваеннай тэхніцы і ваенных прафесіях. 2) замацаванне ўмення арыентавацца на плоскасці (справа – злева, уверсе – унізе, у сярэдзіне ў куце. 3) замацаванне ведання дзяржаўных сімвалаў |
1 прагулка |
Экскурсія: «Ускладанне кветак да помніка» Мэты: растлумачыць дзецям, што значыць тэрмін "Вялікая Айчынная вайна"; замацаваць веды аб тым, як абаранялі сваю Радзіму людзі ў гады вайны, як тыя, што жывуць цяпер нашчадкі памятаюць пра іх. Успомніць, якія помнікі нагадваюць нам пра герояў; пазнаёміць дзяцей з помнікам, расказаць, чаму яго ўзвялі.; выхоўваць у дзяцей патрыятычныя пачуцці любові да Радзімы; пачуццё падзякі да воінаў, якія аддалі сваё жыццё за іх шчаслівае дзяцінства; выклікаць у сэрцах дзяцей эмацыянальны водгук.
Назіранне за кветкамі на клумбе. Мэты: ўзбагаціць і ўдакладніць прадстаўлення дзяцей аб кветках на клумбе, дапамагчы запомніць іх знешні выгляд, назвы, замацаваць спосабы сыходу і будова кветак. Выхоўваць любоў да прыроды, паважаць чужую працу.
Гутарка: «Імёны герояў-землякоў» Мэты: пазнаёміць дзяцей з некаторымі назвамі вуліц, у гонар каго ці якой падзеі атрымана назва. Развіваць цікавасць да гісторыі роднага края. - фарміраваць здольнасць спачувальнага ўспрымання і разумення гістарычнага мінулага - выхоўваць цікавасць і павагу да мінулага роднага пасёлка - духоўна-маральнае выхаванне дашкольнікаў
«Лётае - не лётае» Мэта: развіваць у дзяцей уменне слухаць ўважліва, замацаваць навык пабудовы ў круг.
«Знайдзі пару» Мэта: развівае навыкі кластфікацыія і сартавання, зрокава-рухальную каардынацыю, разумовыя навыкі. |
2 палова дня |
Гутарка разважанне "Для чаго трэба бараніць Айчыну" Мэта: развіваць цікаўнасць да гісторыі краіны яе герояў; выхоўваць пачуццё гонару і павагі да ветэранаў. «Складзі карцінку» Задача: развіваць уменне складаць цэлы малюнак з некалькіх частак, замацаваць уяўленне аб сімвалах свету «голуб», «сонца».
Сюжэтна-ролевая гульня «Нашы Абаронцы». Мэта: вучыць дзяцей у гульні падпарадкоўвацца вызначаным правілам, выхоўваць валявыя якасці, уменне гуляць у калектыве. Замацаваць веды дзяцей аб Вялікай Айчыннай вайне, свяце Перамогі. Выхоўваць цікавасць і жаданне быць годнымі абаронцамі сваёй Радзімы. Задачы: 1. Дапамагчы стварыць у групе сюжэтна-гульнявую абстаноўку. 2. Фарміраваць у дзяцей уменне гуляць па ўласным задуме, стымуляваць творчую актыўнасць дзяцей у гульні. 3. Фарміраваць сяброўскія ўзаемаадносіны ў гульні, пачуццё гуманізму, актыўнасці, адказнасці, прыязнасці.
Слуханне песень ваенных гадоў Ваенны марш (г. Свірыдаў), Радзіма мая дарагая Мэта: пазнаёміць дзяцей з песнямі ваенных гадоў; жаданне іх спяваць. Развіваць эстэтычны, музычны слых у дзяцей. Выхоўваць эмацыйную спагадлівасць.
Музычнае мерапрыемства Мы памятаем-мы ганарымся Мэта: фарміраваць у дзяцей дашкольнага ўзросту патрыятычныя пачуццё, павагі да абаронцаў Радзімы на аснове канкрэтных гістарычных фактаў; яркіх уражанняў., якія выклікаюць эмацыянальныя перажыванні, з дапамогай музычна-літаратурнай спадчыны часоў Вялікай Айчыннай вайны.
|
2 прагулка |
Назіранне за дрэвамі. Задачы: развіваць назіральнасць, выхоўваць беражлівыя адносіны да прыроды. Дыдактычная гульня " Назаві дрэва» Задачы: вучыць дзяцей пазнаваць і называць дрэвы на вулічнай пляцоўцы; развіваць зрокавую памяць, выхоўваць любоў да прыроды.
Індывідуальная праца Кіданне мяча ў мішэнь. Задача: развіваць каардынацыю рухаў. Развіваць увагу, працавітасць.
Трудвая дзейнасць " Догляд за кветкамі» Мэта: Развіццё ў дзяцей працоўных уменняў і навыкаў, выхаванне адказнасці і самастойнасці ў працэсе сумеснай працы. Задачы: Замацаваць веды назваў раслін. 1. замацаваць веды аб асноўных патрэбах раслін; 2. выхоўваць любоў да кветак, жаданне даглядаць і клапаціцца пра іх.
"Прайдзі праз балота". Мэта: перабрацца праз балота (абручы, купіна). Прынесці снарады (гузы), якія захоўваюцца на другім баку "балоты". "Збівайце варожы самалёт". Мэта: трапіць "снарадамі" – шышкамі-у самалёт, які вісіць на дрэве. «Найхутчэйшы». Мэта: практыкаваць у бегу, выконваючы заданні на ўдасканаленне ўмення арыентавацца ў прасторы |
Вечар |
Выстава сумеснай дзіцяча-бацькоўскай творчасці "Мы памятаем, мы ганарымся" |
Праца з выхавальнікам |
Праца з метадычнай літаратурай, кансультацыі,гутаркі, праца з сайтам. |
Праца з бацькамі |
Чытанне вершаў і кніг пра вайну - Варанкова л. Дзяўчынка з горада - Кассіль л. вуліца малодшага сына - Катаеў в. Сын палка - Асеева В. А. Васек трубачоў і яго таварышы Барто А. У дні вайны - Берастаў В. Мужчына - - Карпаў І. Хлопчыкі |